Westworld 1. Sezon 1 ve 2. Bölümler İncelemesi

Westworld 1. Sezon 1 ve 2. Bölümler İncelemesi

Pozdravljeni!

Ferhan Şensoy’un da dediği gibi ütopyalar güzeldir. Hoş, bu yapımın ütopya mı distopya mı olduğu tartışılırsa da, robotlar için distopya katılımcılar için ütopya olduğu bir gerçek. Her ne kadar genelde ilk sezonları genel inceleyip ikinci sezondan sonra bölüm bölüm yazsam da Westworld öyle genel incelenemeyecek kadar içeriği zengin bir dizi.

Başrollerinde Evan Rachel Wood, Thandie Newton, Jeffrey Wright ve Anthony Hopkins’in olduğu bu dizinin konusu bir eğlence parkı. 1973 Westworld ve 1976 Futureworld yapımlarının diziye aktarıldığı bu yapımda teknoloji almış başını gitmiş, insanlar robot üretmek bir kenara dursun insansı robot üretmeyi başarmıştır. Düşünebilen, kendilerine yazılan diyaloglar dışında yeri geldiğinde doğaçlama da yapabilen, dış görünüş olarak da baya kanlı canlı, derili, gözlü insandan ayırt edilmesi bir hayli zor robotlar üretilmeye başlanmıştır ve Dr. Robert Ford da bu robotlarla dolu bir eğlence parkı kurmuştur. Parkın içinde çeşitli temalar yani hikâyeler bulunmaktadır. Bu sezondaki tema ise vahşi batı dönemi. Park adeta rpg türündeki oyunların vücut bulmuş hali gibi diyebiliriz. Parası olup da farklı bir deneyim yaşamak isteyenlerse ücretini ödeyerek bu parka geliyorlar.

westworld-1

Uyarı: Yazının bundan sonrası yorum ve bölüm bölüm inceleme olduğundan mevcut tüm SPOILER’ları içeriyor.

Şimdi yorum kısmına erken girecek olursak, Westworld nasıl bir yapım? Gayet iyi bir yapım. Madde madde inceleyecek olursak öncelikle senaryo zaten özgün, oyunculuklar deseniz zaten iyi ki hele hele Anthony Hopkins için denebilecek çok fazla söz yok. Tam bir yaşlı bilge. Temel fıkrası anlatsa yine de büyük dikkatle dinleyip içinden bir anlam çıkarmaya çalışırsınız o derece. Mükemmel bir seçim ve kolay kolay dizilerde yer almadığı için de (en son 25 sene önce Great Expectations adlı yapımda yer almış az değil)bu proje için ikna edilmesi büyük başarı. Peki bu mudur yani; güzel hikâye, iyi ve birbirinden karizma veya güzel oyuncular vs. bu mudur? Tabii ki değil. Dizi size sadece eğlence sağlamıyor ve her ne kadar pek amaçlamasa da sizi bir hayli düşündürtüyor. Hayali bir ortam sunmasına karşın yaşananlar bir hayli gerçek. Örneğin parka eğlence için gelen misafirlerin çoğunun en çok yaptığı şey tecavüz ve cinayet. Zira gerek karşılarındaki bireyler robot olduğu yani ertesi gün hiçbir şey hatırlayamayacağı gerekse bu tarz eylemler serbest olduğu için misafirler bu fiilleri işlemekte bir beis görmüyorlar. Bakış açılarına göre nihayetinde demir yığını, tamir edilebiliyor ve hisleri olsa da hafızası silindiği için kendileri zevklerini tatmin ederken kimse zarar görmemiş oluyor. Günümüzde de gerçekten böyle bir park olsa insanların (en çok) yapacağı ilk şey bunlar olacaktır, kimse oradaki yapılar acaba ne kadar dönemi yansıtıyor diye merak edip sanat maksadıyla ziyarete gitmeyecektir. Belki bizim yaşlı vatandaşlar inşaat izlemek için giderler o kadar.

Bu noktalara ek olarak “Game of Thrones” ve “Spartaküs” gibi klişe tabirle kitleleri ekrana kilitleyen, peşinden sürükleyen iddialı yapımları sırf içindeki cinselliği aşırı bulduğum için izlemeyi ilk sezonlarının ikinci bölümlerinde bırakmış biri olarak şunu söylemeliyim ki bu yapımda da cinsellik bir hayli ön planda.

westworld-2

Peki, bu konu için Westworld’ü de eleştirecek miyim? Hayır. Peki, bu bir çelişki değil midir? Yine hayır. Çünkü bu sahneler sırf diziden anlamayanlar da bir göz atsın veya diziye başka bir tat katsın diye değil, gerçekten olmaları gerektiği için varlar. Birkaç satır önce de belirttiğim gibi gerçekten böyle bir park olsa hele ki parkı oluşturanların erkek ağırlıklı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda tabii ki içinde cinsellik en ön planda yer alırdı. Dizinin bir başka akıl kurcalatıcı kısmı ise robotların durumu. Yani bulundukları senaryo içinde kendilerinin gerçekten bir geçmişleri olduğunu düşünüyorlar. Halbuki tüm anılar fabrikasyon. Kendi dünyalarının dışında aslında bir dünya daha var ancak bunu anlayabilme ihtimalleri çoğunun yok. Peki bizim de durumumuz aynı olabilir mi diye insan düşünmeden edemiyor. Bizim dünyamız dışında işleyişini anlayamadığımız bir dünya/boyut daha var mı? İçimizdeki hücreleri düşününce çok küçükler ve çok sayıdalar ancak bir döngünün içindeler. Biz de evrene göre çok küçüğüz ve biz de bir döngü içindeyiz. Biz neyin parçasıyız? Gibi gibi. Yani özetle dizi sadece “of ne ters köşeydi be”, “hiç onu öldüreceğini tahmin etmemiştim” tadında sadece ters köşelere dayalı bir dizi değil. Ha ters köşe yok mu, kralı var ama dizi onun üzerine inşa edilmiş değil.

Yalnız ne övdüm be. Daha incelemeye başlamadan bir sayfa bitmiş. İnsan iyi yapımlara nadir rastlayınca göklere çıkartmaya doyamıyor. Bir de bunlar ilk beş bölüm için daha diğer beşli var. Neyse

westworld-3

1.Bölüm

Bölümün başında sarışın bir güzelle karşılaşıyoruz. Her name is Dolores. Bir yandan hikâyenin akışını izlerken bir yandan da ara ara bir sesin Dolores’ten bilgi aldığını duyuyoruz. Dolores hikâyenin bir başka oyuncusu Teddy ile etkileşim halinde. Sonrasında hava kararınca Teddy, Dolores’i evine bırakıyor derken uzaklardan gelen silah sesleri duyuluyor. İki haydut Dolores’in anne ve babasını katletmiş. Teddy tüfeğiyle iki haydutu da vuruyor. Sonrasında Dolores ile konuşan ses adeta spoiler verircesine Dolores’e hayatında başka fırsatlar olmadığını ve tanıdığı herkesin bulunduğu dünyayı kendi arzularını tatmin etmek için gelen misafirler yani yeni gelenler olduğunu söylüyor. Sonrasında ailesinin cesetlerinin başında ağlayan Dolores’in yanında yaşlı bir adam beliriyor. Konuşmaları onu tanır gibi ki öyle de zira 30 yıldır geldiğini söylüyor. Sonrasında araya giren Teddy’ye de meydan okuyor. Teddy silahını daha hızlı çekip kötü adamımızı vursa da bir şey işlemiyor. Sonra ses, Dolores’e yeni gelenlere zarar veremeyeceklerini buna karşılık yeni gelenlerin onlara istediklerini yapabileceğini söylüyor. Derken kötü adamımız Teddy’yi vurarak Dolores’i bir ahıra sürüklüyor. Sonra bakıyoruz ki hikâye yani döngü tekrardan başlamış.

Bir de bakıyoruz ki tüm bunlar bir mekânda üretiliyor. Dolores ile konuşan kişi yazılım departmanının başı Bernard. Yanında başka bir kadın çalışanla birlikte bir kadın robotun mimiklerini inceliyorlar. Söylediklerine göre bu mimiği ona Ford eklemiş. Ancak bu mimikler önceki hikâyelerden kalma mimikler. Her ne kadar her hikâyeden sonra hafızaları silinse de bilinçaltı misali bir yerlerde bu alışkanlık kalmış. Sonrasında kadın çalışan dayanamayıp robottan bir duduş alıyor.

Sonrasında Bernard Bey orta yaşlı güzel bir kadınla bir diyaloga giriyor. Kadının söylediğine göre soğutma deposundaki robotlardan biri arıza yapmış, zırhlı bir ekiple müdahale kararı alınıyor. Kadın endişelidir, Bernard rahattır, 30 yıldır sorun çıkmadığını söyler. 30 kelimesi ikinci defa geçiyor. Bernard da ekiple beraber soğutma bölümüne gidiyor. Doğru düzgün ışık yok terk edilmiş metruk bir bina gibi. O kadar teknoloji var kimse florasanları, ampulleri değiştirmemiş, ışık falan hak getire. Sonra deponun kapısı açılıyor ve sıra sıra dizilmiş vücutlar. Sonra bakarlar ki iki kişi konuşmakta. Ekipten biri hemen silahına davransa da Bernard durdurur. Çünkü o ikiliden biri patron Ford’tur. Yanında şarapçı tipli biriyle içip hasbıhal etmektedir. Bernard gelince bir de bakarız ki şarapçı adam donakalmış. O da robotmuş, Ford bey canı sıkıldığında kendine yarenlik etsin diye kullanmış. Sonrasında jest ve mimiklerle ilgili bir iki kelam ederler.

westworld-4

Dolores evden çıkmadan önce babasıyla mini sohbet eder ve yola çıkar. Döngü tekrar başlamıştır. Dolores önceki döngüde ailesini öldüren kötü adamla karşılaşır. Adam üşenmemiş tekrar oyuna başlamıştır. Sonrasında başka misafirlerin (yeni gelenlerin) oyunu oynadıklarını görürüz. Yanlarında şerif ve birkaç adamla dolaşırken cesetle karşılaşırlar. Sonrasında şerifin kaşı gözü kayar, error verir, gözlerinde mavi ekran görünür. Defolu mal hemen şirketçe geri çağrılıp bakıma alınır. Herhalde son yapılan güncellemeden kaynaklandığı düşünülür. Robotların %10’u güncellenmiştir, huysuz orta yaşlı güzel kadın tüm arızalıları geri çekmek isterken oyun hikâyelerini tasarlayan İngiliz aksanlı huysuz bir ukala mızmızlanmaya başlar. Bernard cooldur, flörtöz bir havayla huysuz ve güzel kadının bir mimiğine övgüde bulunup tarayarak robotlara da yükleme talebinde bulunur. Kadın tabii ki reddeder çünkü huysuzdur.

Dolores’in babası atlarını izlerken yerde birden bir şey dikkatini çeker ve hafifçe eşeler. Gayet toprak kaplıyken nasıl gördü orasını anlamak namümkün. Bulduğu şey bir fotoğraftır, modern bir şehirde çekilmiş bir kadının resmidir. Kızı Dolores’e gösterir, fotoğraftaki mekân tanıdık gelmez, ikisi de şaşkındır.

Sonrasında mızmız hikâye yazarımız ile huysuz kadın sigara içmeye münasip bir balkonda konuşmaya başlarlar. Hikâye yazarı güncellemelerden mustariptir. Misafirlerin gerçekliği umursamadığını söyler. Yavaştan Ford’un zamanının dolduğunu ve yerini devretmesi gerektiğini anlatır. Şirketin de misafirlerle veya hissedarların dışında başka bir şey ile ilgilendiğini söyler. Kadına bu konuda destek olabileceğini anlatır. Kadın da ilgilenerek şirketin ilgilendiği şeyin ne olduğunu sorunca cevap alamaz. Yani hikâye yazarımız akıllı görünse de bazı şeyleri çözememiştir. Huysuz kadınımız beyefendiye yol verir.

Sonrasında yaşlı kötü adamımız gece vakti bardan çıkan birinin boğazını keserek sürüklemeye başlar. Başka bölgedeki bir robot da başka bir yerde katliam yapar. Elinde süt şişesiyle ölülerin üstüne süt döker. “Bu sefer ölmeyeceğim Arnold” der. Arnold da kimdir? Sonra sütten içmeye başlarsa da çizgi filmdekiler gibi karnından süt dökülmeye başlar. Sızdırmaktadır. Sonrasında durur zaman, durur dünya. Katilin adının Walter olduğunu öğreniriz. O da güncellenmiştir ve o da şerif gibi hata vermektedir. Bernard tamir etmeyi önerse de huysuz kadınımız misafirlerin güvenliği açısından kaldırılmalarını ister. Yanındaki adama talimatları vererek güncellenenleri toplatmalarını ve arızalı olanları depoya göndermelerini ister. Bernard durumu Ford’a anlatır. Ford ise her şeyin evrimle oluştuğunu ancak bunun kaynağının da hata olduğunu söyler. Bilgece konuşmalar seansı.

westworld-5

Kötü adamımız boğazını kestiği adamı sorguya çeker. Zavallı adam çok kan kaybetmiştir. Kötü adam oyunun derin bir seviyesinin olduğunu ve ondan öğrenmesi gerektiğini söyleyerek kafa dersini bıçakla kaldırır.

Dolores’imiz tekrar döngüye başlamıştır, babacığına soru sorarsa da cevap alamaz. Babası elinde foto garip laflar eder. Dolores annesini çağırırsa da kimse gelmez. Babası kızına gitmesi gerektiğini söyler, kulağına bir şeyler fısıldar. Dolores doktor bulmak üzere yola çıkar. Hikâye yazarı huysuz kadına yeni karakteri Hector’u ve rolünü anlatır. Dolores kasabada Teddy’yi bulur. Olanları anlatır. Derken kasabaya yüzleri örtülü bir grup gelir. Hector’dur bu, yanında sarışın bir çete üyesiyle resmen katliam yapar. Dolores o çatışmada aptalca bir panikle babamın yanına gitmeliyim diyerek saklandığı yerden çıkar, Teddy ise onu korumak isterken vurularak ölür. Hector’un adamları, Maeve’in işlettiği genelevden kasayı alıp götürür. Derken ne görelim? Biri Hector’u da sarışın yancısını da çatırt diye harcar. Bu kişi daha önce error veren şerife rastlayan misafirdir. Sonrasında Teddy ve Dolores’i de ekip alır götürür. Babasının gösterdiği fotoğrafı sorarlar, hayatını sorgulayıp sorgulamadığını sorarlar.

Bernard, Ford ve huysuz kadın konuşmaktadırlar. Huysuzun adının Cullen olduğunu öğreniriz. Dolores’in babasıyla konuşurlar. İsmi Peter Abarnathy’dir. Başlarda düzgün cevaplar verse de sonradan tuhaflaşmaya başlar. Dolores’e yaptıkları şeyler konusunda Dolores’i uyarması gerektiğini söyler. Şu anki sürümünde problem vardır ancak önceki sürümünde de problem vardır. Amacını sorduklarımda yaratıcısıyla tanışmak olduğunu söyler. Ford’un ve Bernard’ın gözlerinin içine bakarak onlara tehditler savurur, intikam alacağını söyler. Ford’a kendi günahlarının hapsinde olduğunu söyleyince off düğmesine basarlar. Kendisine yazılan sözlerin dışına çıkmıştır. Sözleri de Shakespeare’den alıntıdır. Önceki senaryoda bir profesör olduğu için bu son güncelleme sayesinde eski hikâyedeki bilgilerine ulaşmıştır. Sonra güvenlik görevlisi, Dolores’i sorgular. Babasının ona şiddetle başlayan arzuların şiddetle son bulduğunu fısıldadığını öğrenir. Sonrasında babasına burundan aletlerle girerler. Öğreniriz ki Dolores en eski ev sahiplerinden (robotlardan) biridir. Döngü tekrar başlar, bu sefer hikâyede Dolores’in babası bir başkasıdır. Peter Abernathy depoya çekilmiştir. Kendisine herhangi bir canlıya zarar verip veremeyeceğini sorduklarında “hayır” dese de son sahnede ensesine konan sineği öldürür.

westworld-6

2.Bölüm

Bir ses Dolores’e uyanması gerektiğini söyler. Acaba kimdir bu ses? İki arkadaş parka gitmek üzere hazırlanırlar. İçlerinden biri daha önce bu deneyimi yaşamıştır diğerinin ise ilktir. Vardıkları yerde herkesi bir karşı cins karşılar. İlk deneyimi olan naif kahramanımızın adi William’dır. Kendisini karşılayan güzel kadın ona sağlığı ile ilgili sorular sorar. Parkta ölüp de sorun yaratmasın diye formaliteden yani. Kadın bazı temel bilgiler vererek kıyafet odasına getirir. Herkes ortama uygun giyinmelidir. Vahşi batı devrinde Grand tuvalet gezilmez. William’ın meraklı bakışlarını fark eder kadın. Gerçek olup olmadığını merak eder William. Kadın ise “Eğer ayırt edemiyorsan bir önemi var mı der?”. Lafa gel. Kadın ona yaklaşsa da William kendini geri çeker.

Bernard yardımcısı olan kız ile Dolores’in eski babası Peter hakkında konuşur. Hatanın kökenini sürerler. Kız tamir etmek istese de Bernard işin peşini bırakmasını ister. Dolores “Unutma” diye bir ses duyar. Sonra herkesin ölü olduğu bir flashback görür. Genelev yöneticisi ona dükkânının önünden çekilmesini söyler. Dolores de ona babasının ona söylediği sözü söyler, Maeve şaşırmıştır.

William sonunda arkadaşıyla beraber parka varır. Arkadaşı onu uyarır, her ne kadar kendini kontrol etmeye çalışacak olsa da parkın onu baştan çıkaracağından emindir. Elbet o da gerçek hayatta yapmadığı şeyleri zevk içinde yapacaktır.

Sonraki sahnede yaşlı ve bir o kadar da kötü adamımız Lawrence adında idam edilmek üzere olan bir adamı çevresinde onu idam etmek isteyen herkesi öldürerek kurtarır. Adam misafir olduğu için kurşun geçirmiyor sonuçta. God mode: On. Onu Lawrence’ın yanına arkadaşı Kissy’nin gönderdiğini söyler. Kissy önceki bölümde boğazını kesip kafa derisini yüzdüğü adamdır. Kafa derisini Lawrence’a verir. Derinin iç tarafında bir labirent şekli kazılıdır ve onu labirente götürecek olan kişinin Lawrance olduğunu söyleyerek onu atın arkasına bağlayarak sürükler.

westworld-7

Maeve genelevinde müşterisinin kafasını ütülemektedir. Sürekli bir ses duyduğundan bahseder. Flashback görür. Sonra bunu incelemeye alıp o sesin kendisine ne söylediğini araştırırlar. Huysuz hikâye yazarımız Sizemore onun başka hikâye için istemektedir. Bir ayar çekerek saldırganlığını arttırırlar. Ford ve Bernard görüşürler, Bernard endişelidir. Ford ona endişelerini anlatmasını kafasının nasıl çalıştığını bildiğini söyler. Bernard’a göre Peter’ın böyle davranmasının sebebi tek başına fotoğraf değildir, dışarıdan başka bir müdahale daha vardır. Ford’un “Ockham’lı William olsa bizi kazığa bağlayıp yakardı”dan kastını kısaca açıklamak gerekirse Ockham, fenomenleri açıklama konusunda basitlik erdemini benimser yani Ford’un “yaptığımız şeyler çok karmaşık” mantığıyla birebir zıttır.

William ve şimdiden başa bela olacağı belli arkadaşı parka ulaşırlar. William hâlâ kibardır, kimse onu öldüremez ve o herkese öldürebilecekken bile herkese iyi davranır. Sokakta yere düşen yaşlı adamı kaldırır. Tam bir centilmen. Bernard yine Dolores’i getirtip sorular sorar. Dolores her zamankinin aksine bu sefer çıplak değildir, demek ki Bernard onu oyun esnasında çağırmıştır. Akıllarda soru oluşmasın diye yazayım diğer zamanlarda diğer ev sahiplerinin çıplak olmasının sebebi ise yaralanıp ölünce, tamirleri yapıldıktan sonra sorguya çekilirler.

Maeve yine kafa ütülemektedir, yine bir müşterisine bir sesin ona “burası yeni dünya burada kim olmayı istersen onu olabilirsin” dediğini tekrarlar. Sonrasında flashback, önceki hikâyeden anılar hatırlar. Şirketin güvenlik departmanı da bir sorun tespit eder. Maeve çekilen onca ayara rağmen hâlâ verimsizdir. Sabaha toplanmak üzere işaretlenir. Bernard, Cullen’i sigara yakmak üzereyken bulur ve sigarasını yakar. Tüm ev sahiplerinin düzeltildiğini söyler.

William baş belası arkadaşıyla yemektedir. Gerçek dünyadaki hayatlarından bahsederler. William’ın daha önce yerden kaldırdığı yaşlı adam kafa ütülemeye gelir ve haritadan ve hazineden bahseder ve fakat arkadaşı onun eline çatal mı bıçak mı pek ayırt edemediğimiz bir alet saplar. Bu yaşlı adamı kimse iplememektedir ancak bahsettiği harita ya gerçek ise? William’ın arkadaşı kendini eğlenceye adarken hala idealist tavrından geçmemiştir ve kendisini baştan çıkarmaya çalışan genelev “çalışan”ını reddeder.

Huysuz hikâyecimiz Sizemore ise yeni hikâyesi için üretilen ev sahiplerini inceler. Tabii ki bir halt beğenmez ve olay çıkartır, çalışanları haşlar. Cullen çıkagelir, konuşurlar, Sizemore yeni senaryosu için ev sahibi istese de Cullen istediğinin yarısını verir ve Ford’tan onay almayı beklemesini söyler.

Ford’u ise asansörle yukarı çıkarken izleriz. Demek ki yarattıkları dünya başka bir yerde değil direkt bir üst katlarıdır. Ford boş arazide gezerken bir çocuğa rastlar. Kıyafetlerine bakılınca pek robota benzemez, sanki misafir gibidir.

Kötü adamımız Lawrance’ı alıp Kissy’nin anlattığı yere yani Lawrance’ın evine götürür. Derken yanlarına Lawrance’ın kızı ve eşi gelir. Kötü ve yaşlı adam labirentin girişi hakkında sorular sorarsa da Lawrance ona hiçbir şey bilmediğini söyler. Sonrasında kötü adam Lawrance’ın eşi ve kızı hariç herkesi, teker teker vurur. Lâkin bu ölüm saçmaya başlamadan önce silahı masaya koyduğunda silahın aşağıda koyduğum resimdeki gibi 9patlar olduğunu görürüz ancak kötü adamımız o silahla hiç ikmalsiz 12 el ateş etmektedir. Kötü adam tekrar sorarsa da Lawrance gerçekten bir şey bilmemektedir. Sonunda eşini alarak dans eder kötü adam, kadın ağlamaklıdır. Gözünün önünde eşini de vurur. Sonra kızı birden dönüp adama labirent hakkında bilgiler verir, yumurtası olan bir yılandan söz eder. Kız niye böyle davranır pek anlaşılabilir değil. Yukardan “yahu adama istediğini verelim de daha çok ev sahibi öldürmesin” diye düşünülerek mi programlanmıştır burayı bilemeyiz.

westworld-kursun

Ford yanındaki çocukla boş araziye ucuza arsa kapatmış zengin müteahhit edasıyla bakar. Kim bilir kaç 2+1 evler inşa edecektir. Çocuğa gitmesi ve bir daha dönmemesi gerektiğini söyler. Demek ki çocuk da robot imiş. Acaba kendi çocukluğunu mu simgeliyor?

Bernard odasına girer. Derken tık tık tık. Cullen gelmiştir. Sonrasında yakınlaşmalar ve huysuzumuzu ilk defa gülerken görürüz. Meğer o huysuzluklar hep strestenmiş. Fatih Erkoç’un da dediği gibi oysaki durmaksızın süren kavgalar meğer aşkın cilveleriymiş.

Maeve tekrar tamire çağırılmıştır. Algı ve duygusal zekâ %1.5 arttırılır. Tekrar tedavüle konulur. Ancak yine kafa ütüleme yine kafa ütüleme. Zerre değişmemiştir. Teddy ile konuşurken misafirlerden biri Teddy’yi mermi manyağı yapar. Sonra Maeve yatmak üzere hazırlanır derken flashbackler görür. Yanında bir kızla sarı otların olduğu arazide yürümektedir derken bazı Kızılderililer kafa derisini yüzmeye çalışırken ellerinden kaçıp kızıyla eve kapanır. Tüfeğini alır, biri kapıyı açar. Bir Kızılderili kapıya doğru yönelir, kapıyı açtığında da içeri kötü adamımız girer. Maeve vurur vurur ölmez, sonra gözlerini kapatıp beşten geriye sayarken sahne biter. İki çalışan karnında enfeksiyon bulmuştur. Derken Maeve uyanır, karnı kesiktir, hemen bir bıçak alır onlara doğrultur. Çalışanlardan biri uyku moduna aldığını söylese de uyanmıştır. Maeve elindeki kesici aleti onlara vampirlere haç tutarcasına doğrultarak odadan kaçar ve diğer ev sahiplerinin olduğu bölümlere yönelir, Teddy’yi falan görür.  Sonunda gördüklerinin yarattığı şoktan olsa gerek diz çöker. Çalışanlar boynuna enjekte saplayarak onu bayıltır ve paketler.

Dolores karanlıkta yürürken “Burası mı?” der. Herhalde bir sesle konuşmaktadır. Derken bahçede bir silah bulur.

Sonrasında Sizemore tüm kurulun önünde “whoroborus” adındaki yeni senaryosundan bahseder. Whoroborus mu aman ne yaratıcı. Hikâyede konuklara kendilerini tanıma fırsatını vereceğini söyler. Ford ise hayır yanıtını verir. Yine bilgece konuşur. “Heyecan, korku, sevinç bunlar hikâye” der. Oyuncuların gelmelerinin sebebinin detaylar olduğunu hayatlarında bulamadığı bir eksiği bulmaya geldiklerini söyler. Onlar zaten kim olduklarını biliyorlardır. Olabilecekleri kişiye bir anlığına da olsa bakmak için gelmişlerdir. Hikâyenin tek anlattığı şeyin Sizemore’un kim olduğudur der. Laflara gel vol.65. Sonrasında Bernard ile daha önce çocukla geldiği yere gelir. Gerekli olan yeni hikâyeyi gerçekleştireceği yerdir burası.

Not: Puanlama ve diğer yorumlar sezonun son yazısında.

 

Semih İspir
Semih İspir Sinemecra Yazarı
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*